حساب کاربری

یکی از بهترین روش ها در بهبود کسب و کارتان برند‌سازی با توییتر است. توییتر یک پلتفرم بسیار قدرمند است که با کمک آن می توانید برند‌سازی و بازاریابی کسب و کارتان را انجام دهید. در واقع تمامی فعالیت هایی که در توییتر انجام میدهید، در صورتی که در مسیر صحیح پیش برود، میتواند باعث برندسازی برای شما شود. تولید محتوا، بازاریابی مستقیم، تبلیغات، ارائه تجربه های کاری و صحبت در مورد فعالیت های تخصصی روزمره و… همه باعث میشود که شما در ذهن مخاطب تبدیل به یک برند شوید.

 

کشاورزان چهارفصل
برند‌سازی با توییتر

برند‌سازی با توییتر

افزایش آگاهی از برند

یکی از اهداف بازاریابی کسب و کار، افزایش آگاهی از برند است. در واقع شما بازاریابی انجام می دهید که میزان آگاهی از برند خود را افزایش دهید. اگر بخواهیم ساده تر این موضوع را بررسی کنیم، می توانیم بگوییم آگاهی از برند به این معنی است چند نفر برند شما را می شناسند یا از محصولات / خدمات شما استفاده می کنند. توییتر یک محل عالی برای افزایش آگاهی از برند شما است. کافی است یک توییت چالش برانگیز بزنید و کاربران آن را به اشتراک بگذارند. در این صورت است که هزاران نفر در همان روز نام برند شما را می بینند و ممکن است در مورد برند شما کنجکاو شوند. برای خود شما هم ممکن است پیش بیاید نام برندی را بشنوید و به دنبال این مسئله بگردید که این برند چه محصول / خدماتی ارائه می کند.

البته در مورد آگاهی از برند باید کاملاً هوشمندانه عمل کنید! توییت شما باید توییتی باشد که در راستای اهداف و خدمات باشد. اگر یک توییت نامرتبط بزنید، ممکن است برند شما توسط کاربران دیده شود اما کنجکاو نمی شوند که چه خدمات یا محصولاتی ارائه می کنید. برای این کار می توانید از متخصصان حوزه بازاریابی شبکه های اجتماعی کمک بگیرید تا به راحتی بتوانید به اهداف خود دست پیدا کنید. با کم ترین هزینه می توانید تعامل کاربران را روی توییت های خوذ جذب کنید و به سرعت در این شبکه اجتماعی رشد کنید. گاهی اوقات هم می توانید برند خود را به یکی از برندهای محبوب کاربران در توییتر تبدیل کنید.

 

کشاورزان چهارفصل

مدیریت برند

یکی دیگر از کاربردهای برند‌سازی با توییتر برای بازاریابی کسب و کارتان مدیریت برند است! در واقع این مسئله که برند شما چقدر مشهور است و کاربران چقدر شما را می شناسند، اهمیت بسیار زیادی دارد. توییتر جایی است که مردم احساسات خود را بروز می دهند و می توانید ببینید که کاربران چه حسی نسبت به برند شما دارند. گاهی اوقات کاربران از برند شما عصبانی هستند که با مدیریت درست می توانید جلوی یک بحران عظیم را بگیرید. گاهی اوقات هم کاربران در مورد برند شما حس خوبی دارند که می توانید آن را به عنوان حس رضایت با کاربران دیگر به اشتراک بگذارید. سعی کنید هدف شما بیشتر روی نظرات منفی باشد تا با مدیریت بحران بتوانید نتیجه خوبی بگیرید و جلوی از بین رفتن دیدگاه مثبت کاربران در مورد برندتان را بگیرید.

اگر بخواهیم از دیدگاه دیگری این موضوع را بررسی کنیم، باید بگوییم که کاربران عاشق صحبت کردن هستند. پلتفرم توییتر هم محل بسیار مناسبی است که با استفاده از آن می توانید نظرات کاربران در مورد برند خود را بدانید. حتی گاهی اوقات می توانید از کاربران بخواهید که نظر خود در مورد برندتان را با استفاده از یک هشتگ منتشر کند. سپس نظرات آن ها را بررسی کنید تا اگر مشکلی وجود داشته باشد، آن را رفع کنید. در واقع این مسئله می تواند نوعی ارزیابی از کاربران برای میزان رضایت آن ها از برندتان باشد.

پیدا کردن ترندها در توییتر

با مفهوم ترند آشنا هستید؟ ترندها در واقع مسئله ای هستند که هر از گاهی برای کاربران اهمیت پیدا می کنند. در واقع ترندها هر چند وقت یک بار بر سر زبان ها می افتند و ترندها می توانند موضوعات متفاوتی باشند. به عنوان مثال هنگامی که بازی های جهانی والیبال برگزار می شود، این مسئله یک ترند است که در توییتر هم توسط کاربران زیادی بررسی می شود. در واقع در چنین مواقعی، بخش مهمی از توییت ها و تعاملات کاربران در مورد آن ترند است. بهترین پلتفرمی که در آن می توانید با کاربران در مورد موضوعات ترند تعامل برقرار کنید، توییتر است. زیرا کاربران علاقه بسیار زیادی به گفتگو در مورد مسائل مختلف دارند و شما می توانید ترندهای موردنظر را پیدا کنید.

یکی از اشتباهاتی که در توییتر صورت می گیرد، این است که در بخش ترندهایی که هیچ ربطی به کسب و کار شما ندارد حضور پیدا می کنید. همیشه سعی کنید در ترندهایی حضور داشته باشید که مرتبط با کسب و کارتان است. مثلاً ممکن است محصولی در مورد یک ترند داشته باشید و این زمان، بهترین فرصت است تا در آن ترندها تعامل برقرار کنید. برای هر نوع فعالیتی که در توییتر دارید، باید هدفی داشته باشید. در واقع بدون داشتن هدف نمی توانید فعالیت درستی داشته باشید و در نهایت هم نمی توانید ببینید که به اهداف خود دست پیدا کرده اید یا نه.

 

کشاورزان چهارفصل

بهبود خدمات مشتریان

همان‌طور که می‌دانید توییتر یک شبکه اجتماعی مبتی بر گفتگوی زنده و ایجاد جریان زنده بین کاربران است. در واقع کاربران در همان لحظه که توییت منتشر می کنند، هزاران پاسخ و تعامل دریافت می کنند. بنابراین اگر به عنوان یک برند در این شبکه اجتماعی فعالیت می کنید، باید بتوانید در همان لحظه هم پاسخگوی تعامل کاربران باشید. گاهی اوقات یک نظر منفی در صفحه شما منتشر می شود و پس از آن موج بزرگی از نارضایتی کاربران در توییتر به راه می افتد. حال اگر تنها ۱ ساعت با تاخیر پاسخ دهید، یک بحران ایجاد می شود که مدیریت آن سخت است.

در حالی که اگر همان لحظه آنلاین باشید، می توانید از فردی که توییت منتشر کرده است درخواست گفتگو کنید. با این کار به راحتی می توانید جلوی بحران را بگیرید و بهترین نتایج را دریافت کنید. بنابراین لازم است بدانید که توییتر راهی برای دریافت خدمات فوری مشتریان است. شما به راحتی می توانید در همان لحظه پاسخ مشتریان خود را بدهید و جلوی بروز بحران های نامناسب را بگیرید. همچنین می توانید کامنت هایی که دریافت می کنید را پاسخ دهید. با این کار تجربه مشتریان را دریافت می کنید و می توانید استراتژی مناسبی برای آن در نظر بگیرید.

مسابقات تحقیقاتی

هر برند بزرگی می تواند به دلایل مختلف در توییتر حضور داشته باشد! جالب است بدانید که این شبکه اجتماعی محل مناسبی برای برگزاری تبلیغات است و البته بازدهی بسیار خوبی به خصوص در بخش آگاهی از برند ایجاد می کند. در توییتر کافی است یک توییت یا مسابقه جذاب ارائه کنید تا ببینید که چطور می تواند به تعامل کاربران منجر شود. همچنین این پلتفرم محل بسیار جذابی برای شما است تا بتوانید مسابقه را تماشا کنید و بهترین نتایج را از آن برای برند خود بگیرید.

ارتباط برقرار کردن با دیگران

توییتر یکی از پلتفرم های عالی برای ارتباط گرفتن با سایر کاربران و برندها است! در بخش های قبلی به این موضوع پرداختیم که یکی از دلایل حضور کاربران در توییتر است که به صورت مستقیم با اینفلوئنسرها و ستارگان خود در ارتباط باشند. شما هم می توانید با چنین افرادی ارتباط برقرار کنید تا تبلیغات خوبی برای کسب و کارتان انجام شود. حتی می توانید برای تبلیغات این چنینی هزینه کنید و اکانت هایی که تعامل بالایی دارند، به رشد شما کمک کنند. هنگامی که بتوانید به صورت موثر از توییتر استفاده کنید، به رشد کسب و کارتان کمک بسیار زیادی کرده اید.

مهم ترین نکته برای حضور در رسانه های اجتماعی مختلف این است که بدانید چطور مخاطبان خود را پیدا کنید. پس از آن، باید مخاطبان خود را به تعامل تشویق کنید و در نهایت، بدانید که الگوریتم های عملکردی هر رسانه چگونه است. برای آن که بتوانید در وقت خود صرفه جویی کنید و بدون آزمون خطا عملکرد خوبی در شبکه های اجتماعی داشته باشید، می توانید در دوره های آموزشی مختلف (رایگان یا پولی) شرکت کنید. این کار باعث می شود تا در زمان خود خیلی صرفه جویی کنید و بتوانید بدون آزمون و خطا بهترین نتایج را بگیرید.

استفاده درست از توییتر برای بازاریابی کسب و کارها

استفاده از توییتر مانند هر شبکه اجتماعی دیگر نیازمند استراتژی است. البته برای شروع بازاریابی در توییتر باید حتماً اصول آن را بدانید. در توییتر محتوایی شانس دیده شدن را دارد که تعامل کاربران زیادی را ایجاد کند. اگر کاربران با شما تعامل نکنند، محتوای شما دیده نمی شوند. یک فرق اساسی توییتر با سایر شبکه های اجتماعی این است که تنها راه موفقیت شما تعامل است! در حالی که در سایر شبکه های اجتماعی تبلیغات شانس شما را برای دیده شدن چندین برابر می کند. پس اگر می خواهید از این پلتفرم برای بازاریابی کسب و کار اینترنتی خود استفاده کنید، باید استفاده درست و اصولی از آن را یاد بگیرید.

 

کشاورزان چهارفصل

قوانین توییتر

  1. تعداد مجاز برای دایرکت مسیج، روزانه ۱۰۰۰ عدد است (پیشنهاد می‌کنیم در مورد این قانون احتیاط کنید).
  2. تعداد مجاز برای توییت کردن روزانه ۲۴۰۰ عدد است که در فواصل نیم‌ساعتی پخش می‌شود. ریتوییت هم توییت محسوب می‌شود.
  3. تعداد مجاز برای تغییر ایمیل اکانت، ۴ بار در ساعت است.
  4. تعداد مجاز برای فالو کردن روزانه از نظر فنی ۴۰۰ اکانت است، ولی قوانین مربوط به رفتار فالوی تهاجمی را هم در نظر بگیرید.
  5. در فالو کردن بر اساس اکانت، اگر اکانتی ۵۰۰۰ اکانت را فالو کند، بر اساس نسبت‌های مختص هر اکانت، تلاش‌های بعدی برای فالو با محدودیت مواجه می‌شود.
  6. در هر توییت ۲۸۰ کاراکتر اول نمایش داده می‌شود، با گزینه «نمایش بیشتر» ادامه متن نمایش داده میشود تا کاربر بتواند کل توییت را بخواند.
  7. محدودیت در ویدئو برای کاربران عادی ۲ دقیقه و ۲۰ ثانیه و دارای حداقل رزولوشن ۳۲*۳۲ و حداکثر وضوح ۱۹۲۰*۱۲۰۰ یا ۱۲۰۰*۱۹۰۰ هستند و محدودیت حجم فایل ۵۱۲ مگابایت است.
  8. محدودیت در ویدئو برای کاربران توییتر بلو ۶۰ دقیقه و دارای رزولوشن ۱۹۲۰*۱۲۰۰ یا ۱۲۰۰*۱۹۰۰ هستند و محدودیت حجم فایل ۲ گیگابایت است.

اگر در توییتر دچار محدودیت شدم چه کار کنم؟

  1. در صورت مواجه شدن با محدودیت‌های زمانی، بعد از سپری شدن مدت زمان لازم، می‌توانید مجددا اقدام کنید.
  2. در مورد تعداد توییت روزانه، باید چند ساعت بعد از سپری شدن مدت زمان محدودیت، مجددا اقدام کنید.

قوانین و معیارهای رفتاری مناسب برای اکانت‌ها در توییتر

  1. فالو و آنفالوی خودکار یا فالوی تعداد زیادی اکانت به صورت ناگهانی مجاز نیست.
  2. ریپلای‌های پیوسته و تکراری به اکانت‌های متعدد، نوعی از رفتار اسپم است.
  3. ارسال توییت همراه با هشتگ ترند نامرتبط با هدف جلب توجه ممکن است منجر به تعلیق اکانت شود.
  4. علاوه بر توییت‌های تبلیغاتی که از خدمات بازاریابی توییتر استفاده می‌کنند، برخی از توییت‌های معمولی (مانند قرار دادن یک محصول در توییت) نیز می‌تواند جزو تبلیغات و همکاری‌های پولی محسوب شود. در چنین توییت‌هایی لازم است ماهیت تجاری محتوا شفاف باشد. علاوه بر رعایت قوانین در این نوع از توییت‌ها، برندها و سازندگان شرکت‌کننده در این همکاری‌ها نیز ملزم به رعایت قوانین و مقررات هستند.

سیاست توییتر در مورد اکانت‌های غیرفعال

  1. حداقل هر ۶ ماه یک‌بار وارد حساب کاربری‌تان شوید. غیرفعال بودن طولانی ممکن است باعث حذف اکانت شود.
  2. اگر نام کاربری خاصی مد نظر دارید که ظاهرا یک حساب غیرفعال مالک آن است، تنها راهی که پیش روی شماست این است که با ایجاد تغییراتی جزئی، از آن استفاده کنید. در حال حاضر توییتر نمی‌تواند نام کاربری اکانت‌های غیرفعال را آزاد کند.

ساخت اکانت در توییتر

 

کشاورزان چهارفصل

 

  • در این صفحه با گزینه‌های مختلفی برای پیوستن به توییتر مواجه می‌شوید که در این بخش هدف ما ساخت اکانت توییتر با شماره تلفن یا ایمیل است. بنابراین روی گزینه آبی رنگ Sign up with phone or email کلیک کنید.
  • حالا باید نام خودتان را وارد کنید. در باکس Name، نام مدنظرتان را بنویسید؛ نامی که حتما نباید اسم واقعی‌تان باشد. در حقیقت می‌توانید برای این اسم به سراغ یک نام مستعار یا حتی نام یک سازمان یا شرکت بروید.

 

کشاورزان چهارفصل

 

  • در بخش Phone، شماره تلفن خودتان را وارد کنید، البته الزامی به استفاده از شماره تلفن نیست. در حقیقت می‌توانید بدون شماره تلفن اقدام به ساخت اکانت توییتر کنید و بجای شماره، از ایمیل استفاده کنید. بنابراین زیر باکس Phone، روی گزینه Use email instead کلیک کرده و ایمیل خود را وارد کنید.
  • در نهایت باید تاریخ تولد خود را وارد کنید تا دکمه Next در پایین صفحه فعال شود. روی این دکمه کلیک کنید.
  • با انتخاب گزینه Next، کد تایید به ایمیل یا شماره تلفن کاربر ارسال می‌شود و باید آن را وارد کنید. پس از وارد کردن کد، روی گزینه Next در پایین صفحه کلیک کنید.
  • پس از وارد کردن درست کد تایید و کلیک روی گزینه Next، باید یک پسورد برای حساب‌تان بسازید. این کد باید حداقل ۸ کاراکتر داشته باشد.
  • در ادامه توییتر از شما می‌خواهد یک عکس پروفایل آپلود کنید. این تصویر نباید بزرگتر از ۴۰۰ در ۴۰۰ پیکسل باشد. البته اگر نمی‌خواهید هم اکنون برای پروفایل‌تان عکس قرار دهید، می‌توانید از این مرحله رد شوید.
  • در ادامه یک بیوگرافی کوتاه برای خودتان بنویسید. این اطلاعات به صورت عمومی به نمایش گذاشته می‌شوند. البته می‌توانید از این مرحله هم رد شوید و الزامی به نوشتن بیوگرافی نیست.

 

کشاورزان چهارفصل

 

  • پس از طی کردن این مراحل، پنجره‌ای پیش روی شما قرار می‌گیرد که می‌خواهد موضوعات مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید. شما می‌توانید این موضوعات را جستجو کرده یا اینکه روی موارد پیشنهادی کلیک کنید. انتخاب‌های شما در این مرحله می‌تواند روی موضوعات و کاربرانی که توییتر در آینده به شما پیشنهاد می‌کند، تاثیر بگذارد.

 

کشاورزان چهارفصل

 

  • در ادامه لیستی از کاربران پیشنهادی برای دنبال کردن به نمایش گذاشته می‌شود. میان لیست اسکرول کرده و روی دکمه Follow  روبه‌روی کاربران کلیک کنید. البته می‌توانید از این مرحله هم عبور کنید.

 

کشاورزان چهارفصل

 

  • در نهایت باید وضعیت دریافت نوتیفیکیشن‌ها را شخصی‌سازی کنید، البته می‌توانید در آینده آن‌ها را تغییر دهید.

پس از تکمیل فرایند ثبت نام و تنظیم حساب خود، به صفحه اصلی یا هوم پیج توییتر می‌روید. در اینجا می‌توانید آخرین پست‌ها یا توییت‌های حساب‌هایی که دنبال می‌کنید را ببینید. همچنین می‌توانید شروع به توییت کردن کنید و البته از طریق منوی کناری به تنظیمات و گزینه‌های مختلف دست یابید.

 

کشاورزان چهارفصل

 

شما همچنین می‌توانید با مراجعه به پروفایل، یک هدر برای آن انتخاب کنید. برای این کار تنها کافیست در پروفایل روی گزینه Edit Profile کلیک کرده و گزینه دوربین را انتخاب کنید. حالا عکس مدنظرتان را انتخاب کرده و آن را برای دستیابی به بهترین نتیجه، جابجا کنید.

 

برندسازی با توییتر یک فرایند است که شما می‌توانید با استفاده از این شبکه اجتماعی، شخصیت، اعتبار و ارزش خود را به عنوان یک فرد، کسب و کار یا سازمان نشان دهید و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید که این نوع از تعامل دارای مزایای فراوانی خواهد بود تا به شما کمک کند که روندها و موضوعاتی را که مخاطبان شما به آن‌ها علاقه‌مند هستند را بشناسید و بدانید چگونه به آن‌ها رسیدگی کنید.

مطالب مشابه

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو کردن