حساب کاربری

صادرات به پاکستان

بدون ديدگاه
حل مسئلهدسته بندی: مسائلصادرات به پاکستان
کشاورزان چهارفصل 1 سال قبل سؤال شده
در مورد صادرات به پاکستان چه مواردی لازمه که بدونیم؟
3 پاسخ
admin تیم مدیریت 7 ماه قبل پاسخ داده است

صادرات به پاکستان 

نکته خیلی مهمی که در زمینه صادرات باید رعایت کنیم: 1. به دنبال اطلاعات کاربردی باشیم. 2 . باید بداینم چگونه و کجا از این اطلاعات کاربردی در عمل استفاده کنیم.

بازارچه های مرزی ایران و پاکستان

چون ایران با پاکستان هم مرز است و بازارچه های مرزی زیادی وجود دارد می توان از این بازارچه ها به بهترین شکل ممکن بهره برداری کرد : الف. برای خرده فروشی این بازارچه های مرزی خیلی فوق العاده هستند و می توان از خرده فروشی محصول مان در این بازارچه های مرزی سود خیلی خوبی بکینم. ب. با استفاده از این بازارچه های مرزی می توان کالا ، خدمات و محصولی که می خواهیم برای صادرات به پاکستان انتخاب کنیم را در این بازارچه ها در حجم کم آزمایش کنیم که ببینیم از این محصول، خدمات یا کالای ما چقدر استقبال میشه و باید چه تغییراتی در محصول یا کالا یا خدمات مان بدهیم تا بتوانیم صادرات ان کالا ، خدمات یا محصول مان را به صورت گسترده به کشور پاکستان انجام بدهیم. ج. از این بازارچه های مرزی می توان برای بدست آوردن قیمت واقعی کالا، خدمات یا محصولات مان استفاده کنیم که بتوانیم محصول، خدمات یا کالای مان را با قیمت مناسب در کشور پاکستان برای صادرات ارائه کنیم. د. از این بازارچه های مرزی می توان برای تبادل اطلاعات و اینکه کشور پاکستان چه نیازهایی داره و این نیازها در کدام قسمت و کدام شهرهای پاکستان بیشتر نیاز است و چگونه می توان این نیازها را در آن شهرها ارائه داد استفاده کنیم. ی. از این بازارچه ها می توان برای آشنایی با تجار و واردکنندگان پاکستانی استفاده کنیم و بتوانیم صادرات خودمان را با این تجار و واردکنندگان پاکستانی شروع کنیم.

ایرانیان مقیم پاکستان به عنوان سفیر صادراتی

بخاطر اینکه ما در استان سیستان و بلوچستان با کشور پاکستان هم مرز هستیم تعداد بلوچ های ایرانی در کشور پاکستان خیلی زیاد است و از این بلوچ های ایرانی می توان به عنوان سفیر صادراتی استفاده کرد. چرا میتوان از بلوچ های ایرانی ساکن پاکستان به عنوان سفیر صادراتی استفاده کرد: الف. بلوچ های ایرانی ساکن پاکستان می توانند به زبان اردو که زبان رسمی مردم پاکستان است صحبت کنند و در واقع می توانند با تجار و واردکنندگان پاکستانی ساده تر و بهترارتباط برقرار کنند و بدانند که تجار پاکستانی چه کالا، محصول یا خدماتی و با چه کیفیت و استانداری می خواهند. ب. خودشان در پاکستان زندگی می کنند و به بازار پاکستان دسترسی ساده و سریعی دارنند و به می توانند تغییر و تحولات بازار پاکستان را سریعا اطلاع بدهند و ما می توانیم بیشترین بهره وری را از تغییر و تحولات داشته باشیم. ج. می توانند محصول، کالا یا خدمات ما را به شرکت ها و تجار پاکستانی خیلی زیادی معرفی کنند و مشتریانی که به محصول، کالا یا خدمات ما علاقمند هستند زا به ما معرفی کنند تا ارتباطات تجاری بین طرفین برقرار شود.

شباهت مذهبی و فرهنگی بین ایران و پاکستان

بخاطر شباهت و هماهنگی مذهبی و فرهنگی خیلی زیادی که بین مردم ایران و پاکستان وجود داره که از این شباهت و هماهنگی می توان برای صادرات بیشتر محصولات، کالاها یا خدمات مان به پاکستان استفاده کنیم. پاکستان کشوری در حال توسعه است پاکستان از لحاظ جمعیتی 5 امین کشور جهان است که در حال توسعه است و برای خیلی از محصولات وارداتی خود نسبت به کشورهای اروپایی و دیگر کشورهای توسعه یافته استاندارد حداقلی قائل شده و می توان از پاکستان و کشورهای در حال توسعه برای شروع و گسترش صادرات مان استفاده کنیم تا چرخه صادراتی ما به حرکت در بیاد و منتظر کسب استانداردها و بسته بندی های شیک برای محصول یا خدمات مان نباشیم و خیلی مهم است که هرچه سریعتر بتوانیم چرخه صادراتی مان را از مسیر درست و تحت کنترل خودمان شروع کنیم و در مسیر درست صادراتی مان کالا ، خدمات و محصولاتمان را بهبود بدهیم و در حین بهبود کالا، خدمات و محصولات مان به بازارهای اروپایی و کشورهای توسعه یافته برنامه ریزی کنیم که از تجربه و مهارت بیشتری در صادرات برخوردار هستیم و مدانیم چگونه با این شرکت ارتباط برقرار کنیم و چگونه خودمان و محصولات و خدمات مان را به آنها معرفی کنیم و در واقع سوتی های مبتدیانه و اشتباهات رایج را انجام نمی دهیم چون تجربه صادراتی داریم. بازارچه های محلی پاکستان یکی از نکات خیلی مهمی که باید در صادرات به آن توجه کنیم این است که در کنار عمده فروشی محصول مان به تجار و وارد کنندگان پاکستانی باید وارد بازارهای محلی پاکستان هم بشویم تا : الف. مصرف کننده نهایی پاکستانی با برند و محصولات ما آشنا شود و در صورت رضایت برند و محصولات ما را به دیگران معرفی کند و بهترین معرفی و تبلیغ یک محصول به این شکل انجام می شود و این قدرت برند ما را در بازار پاکستان زیاد میکند و بصورت خودبخودی و دهان به دهان باعث گسترش فروش ما در بازار پاکستان می شود. ب. با فروش به مصرف کننده نهایی می توانیم سود دوبرابری نسبت به عمده فروشی ببریم و این باعث افزایش قدرت ما میشه که بتوانیم با انرژی و تمرکز بیشتری روی بهبود خدمات و محصولات کار کنیم. ج. با افزایش تقاضا مصرف کننده نهایی پاکستانی از برند و محصولات ما شرکت ها و تجار پاکستانی هم به دنبال ما خواهند که از برای شهر خودشان نمایندگی بگیرنند یا محصولات ما را خرید کنند و خودشان در شهر خودشان بفروشند چون تجار هر کشوری به دنبال واردات محصولاتی هستند که مصرف کننده نهایی نیاز دارد و بالاتر از آن مصرف کننده نهایی آن محصول را می پسندد و برای آن محصول را خرید میکنه و با وارد شدن به بازارهای محلی پاکستان به صورت خودبخودی تعداد خریدهای عمده فروشی خودمان را هم زیاد میکنیم.
کشاورزان چهارفصل 1 سال قبل پاسخ داده است

صادرات به پاکستان

در زیر هم تعدادی از سایت های پرکاربرد پاکستان را برای دسترسی ساده تر و سریعتر میزارم: مرکز اطلاعات علم، صنعت و فناوری پاکستان: www.pastic.gov.pk اتاق بازرگانی کراچی: www.kcci.com.pk اتاق بازرگانی لاهور: www.lcci.com.pk اتاق مشترک ایران-پاکستان: irpkjcc.ir فدراسیون اتاقهای بازرگانی پاکستان: fpcci.org.pk لیست اتاقهای بازرگانی پاکستان: pastic.gov.pk/database_chamber_of_comm.aspx سازمان TDAP - توسعه تجارت پاکستان (اطلاعات، وبینارها و سایر موارد): tdap.gov.pk دفتر فدرال درآمد پاکستان (مالیات، تعرفه های گمرکی و غیره): fbr.gov.pk کانال مطالعات پاکستان: t.me/PakistanStudies شاخص جهانی حاکمیت قانون در پاکستان: t.me/IRUAE/5258 دایرکتوری ها در پاکستان: directpk.com businessbook.pk urdupoint.com/business/directory.html promotepk.com linkedin.com/pulse/top-15-online-local-business-directories-pakistan-muhammad-usman-awan businessdirectory.pk businesslist.pk نمایشگاهها در پاکستان: eventseye.com/fairs/c1_trade-shows_pakistan.html 10times.com/pakistan/tradeshows tradefairdates.com/Fairs-Pakistan-Z175-S1.html pakistanexhibitions.com/ فروشگاههای آنلاین در پاکستان: Daraz.pk Goto.com.pk Telemart.pk Shopon.pk HomeShopping.pk iShopping.pk Yayvo.com Shophive.com Symbios.pk Vmart.pk gomart.pk tazamart.pk  
m.export2023 7 ماه قبل پاسخ داده است
سلام بله پاکستان از کشورهای پرجمعیت جهان هست که هم عضو تجارت جهانی است و هم عضو تجارت اروپا و میشه به عنوان ریکسپورت از آن استفاده کرد و میشه به آن صادرات خیلی زیادی است و چون کشوری در حال توسعه است میشه با حداقل استانداردها بیشترین صادرات به پاکستان را داشت و از این فرصت میشه به بهترین شکل ممکن استفاده کرد و چون بلوچ های ایرانی خیلی زیادی در پاکستان وجود داره می توانیم وارد بازارهای محلی پاکستان بشویم و بتوانیم کالای خودمون را با برند خودمون به دست مصرف کننده نهایی برسانیم و کالا و برند خودمون را پیش مصرف کننده نهایی محبوب کنیم تا مصرف کننده نهایی کالا و برند ما را بتونه به بقیه مصرف کنندگان نهایی پیشنهاد کنه و به همین راحتی و بدون هیچ تبلیغ و بازاریابی نام کالا و برند ما بین مصرف کنندگان نهایی محبوب میشه باعث میشه هم فروش ما بیشتر بشه و هم بخاطر تقاضای مصرف کننده نهایی عمده فروش های پاکستانی هم به دنبال خرید از ما می شوند و بصورت خودبخودی و عالی نام کالا و برند ما هم در بین مصرف کنندگان نهایی و هم عمده فروشان پاکستانی گسترش پیدا میکنه البته این به شرط این است که کالای ما کیفیت خوبی داشته باشد.
جستجو کردن